آیا برای ویژگی های تلگرام حق بیمه پرداخت می کنید یا به آنها می گویید بروند .

1 خرداد 1401

تلگرام یکی از محبوب ترین برنامه های پیام رسانی فوری است. این اپلیکیشن پیام رسانی سال گذشته زمانی که واتس اپ سیاست حفظ حریم خصوصی جدید خود را اجرا کرد ، بسیار محبوب شد. این شرکت همچنین نزدیک به 70 میلیون کاربر جدید در یک روز به دست آورد که فیس بوک و واتس اپ سال گذشته بیش از 6 ساعت از کار افتادند. جدای از این موارد، یکی از دلایلی که تلگرام در مقایسه با سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، مشترکین بیشتری را به دست آورده است، این است که اپلیکیشنی با قابلیت‌های فراوان است.

این پلتفرم در ابتدا توسط پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام تامین مالی شد، اما از آن زمان به لطف سرمایه گذاری های گروه هایی مانند Mubadala، ابوظبی کاتالیست پارتنرز، بیش از یک میلیارد دلار جمع آوری شده است. همانطور که تلگرام کاربران بیشتری را اضافه می کند، اکنون به دنبال راه هایی برای کسب درآمد از این پلتفرم است. درحالی‌که دوروف از نمایش تبلیغات در چت‌ها خودداری می‌کند، شرکت آزمایش «پیام‌های حمایت‌شده» را در سال 2020 آغاز کرد.

پیام های حمایت شده بخشی از پلتفرم تبلیغاتی تلگرام است که اخیرا راه اندازی شده است . این شرکت می گوید، پیام های حمایت شده در کانال های عمومی با بیش از 1000 مشترک نشان داده می شود. این پیام‌های تبلیغاتی دارای محدودیت 160 کاراکتری هستند و مربوط به موضوع کانالی هستند که در آن نشان داده می‌شوند.

اکنون، با توجه به ویژگی جدیدی که در جدیدترین برنامه تلگرام برای iOS یافت شده است، به نظر می رسد که این شرکت (اساسا) به دنبال راه های دیگری برای درآمدزایی است. مشابه دیسکورد، تلگرام نیز به زودی می تواند از کاربران بخواهد برای باز کردن قفل ویژگی های اضافی مبلغی را پرداخت کنند. این ویژگی در آخرین نسخه بتای iOS (8.7.2) تلگرام مشاهده شده است و به درستی "Telegram Premium" نامیده می شود.

در حال حاضر مشخص نیست که این ویژگی چقدر هزینه خواهد داشت، اما گزارش ها حاکی از آن است که می تواند به زودی به نسخه پایدار اضافه شود. به لطف ویدیویی که در گروه بتا تلگرام منتشر شد (تصاویر ضمیمه شده در بالا)، برخی از ویژگی های اشتراک تلگرام پریمیوم قبلاً لو رفته است. یکی از ویژگی‌هایی که ویدیوی لو رفته نشان می‌دهد این است که کاربران Premium تلگرام می‌توانند واکنش‌ها و استیکرهای ایموجی انحصاری را ارسال و دریافت کنند.

واکنش های انحصاری مشابه واکنش های ایموجی های بزرگی است که تلگرام اخیراً معرفی کرده است. آنها شامل یک شکلک قلب بزرگ، یک شکلک دلقک جدید، یک واکنش جدید "غافلگیرانه" و موارد دیگر هستند. به طور عجیبی، به نظر می رسد که حتی گیرنده پیام برای دیدن ایموجی ها، واکنش ها و استیکرهای انحصاری به تلگرام پریمیوم نیاز دارد. اگر غیر مشترک ایموجی یا استیکر تلگرام Premium دریافت کند، از او خواسته می شود که در این ویژگی مشترک شود.

One Redditor همچنین توانست به تلگرام Premium در نسخه بتا برنامه maغیر مجاز می باشد دسترسی پیدا کند. آنها ادعا می کنند که علاوه بر ایموجی های انحصاری، Telegram Premium همچنین دارای یک سازنده آواتار ویژه (نشان داده شده در بالا) خواهد بود. سازنده آواتار جدید به کاربران Premium اجازه می‌دهد تا شیب‌های ساده یا طرح‌دار را با ایموجی یا برچسب مورد علاقه خود ترکیب کنند. با این حال، در حال حاضر چیزی تایید نشده است.

در حالی که ما هنوز مطمئن نیستیم که آیا تلگرام اشتراک Premium را راه اندازی خواهد کرد یا خیر، ویژگی فاش شده یک سوال مهم را ایجاد می کند: آیا حرکت به سمت مدل فریمیوم برای تلگرام درآمدزایی خواهد کرد؟ یا این فقط یک تلاش ناموفق دیگر خواهد بود؟

تاریخ به ما نشان داده است که افزودن یک ویژگی Premium (پرداخت شده) به یک برنامه چت (در صورت اجرای صحیح) می تواند منجر به درآمدزایی برای یک شرکت شود. Discord دارای ویژگی مشابهی به نام Nitro است که در آن کاربر خود را به صورت دوره ای (ماهانه یا سالانه) برای دسترسی به برخی ویژگی ها، مانند اشتراک گذاری صفحه نمایش HD، آپلود با کیفیت بالا و موارد دیگر هزینه می کند. برخی گزارش ها ادعا می کنند که Discord در سال 2020 بیش از 1 میلیون کاربر پولی داشته و تنها در آن سال 130 میلیون دلار درآمد داشته است. اگرچه Nitro چیزی نیست که کاربران برای استفاده از این سرویس به آن نیاز داشته باشند، اما در بین کاربران Discord بسیار محبوب بوده و همچنان برای شرکت سودآور است.

مسیر دیگری که تلگرام می تواند طی کند این است که این برنامه را به یک «برنامه فوق العاده» شبیه WeChat تبدیل کند. برای کسانی که نمی دانند، وی چت چیزهای بیشتری از یک پلتفرم پیام رسانی را ارائه می دهد. کاربران WeChat می‌توانند از طریق برنامه پرداخت کنند، بازی کنند، خرید کنند و کارهای بیشتری انجام دهند. این رویکرد به خوبی برای این شرکت کار کرده است و این اپلیکیشن در سال گذشته نزدیک به 52.5 میلیارد دلار درآمد داشته است. تلگرام قبلاً در حوزه‌های مختلفی مانند پخش زنده، ارزهای دیجیتال و موارد دیگر که می‌تواند برای این شرکت درآمد داشته باشد، نفوذ کرده است.

همه ما می دانیم که متقاعد کردن کاربران برای پرداخت هزینه برای یک ویژگی سخت است، به خصوص زمانی که صدها (اگر نه هزاران) برنامه مشابه در حال حاضر در دسترس هستند. با این حال، با بیش از 500 میلیون نفر که به طور فعال از تلگرام استفاده می‌کنند، دوروف تنها به مقدار کمی از مشتریان پولی نیاز دارد تا به حد تعادل برسد. اما آیا او می تواند به آن دست یابد؟ آیا در صورتی که این شرکت تصمیم به راه اندازی تلگرام داشته باشد، مشترک می شوید؟ قیمتی که حاضرید برای این ویژگی بپردازید چقدر خواهد بود؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!

ارسال دیدگاه

خطا ...
آدرس ایمیل وارد شده نامعتبر است.
متوجه شدم