توسعه دهندگان اپل می توانند بدون اینکه شما بدانید هزینه اضافی از شما دریافت کنند
اپل اشتراکهای قابل تمدید خودکار را برای فروشگاه App خود ارائه میکند که به افراد امکان میدهد به محتوا، خدمات و سایر ویژگیهای ممتاز درون برنامه دسترسی داشته باشند. یک تغییر اخیر به توسعه دهندگان اپ استور اجازه می دهد تا زمانی که قیمت اشتراک بالا می رود، به طور خودکار از کاربران هزینه دریافت کنند. در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید و مراقب آن باشید تا از افزایش صورت حساب ها در پایان ماه جلوگیری کنید. دیروز همچنین به شما نشان دادیم که چگونه آیفون خود را با کابل USB-C شارژ کنید
تا به امروز، اشتراکها از کاربران میخواستند قبل از اینکه توسعهدهنده افزایشی را اعمال کند، شرکت کنند، که قرار است تغییر کند زیرا دیگر نیازی به ورودی کاربران نخواهد داشت. دلیل اپل برای این تغییر این است که انتخاب دستی یا حذف این اشتراکها کاری خستهکننده بود و اغلب باعث میشود که برخی از سرویسها به طور ناخواسته برای کاربران مختل شوند، زیرا آنها باید اقداماتی را برای اشتراک مجدد در برنامه انجام دهند، از تنظیمات در iPhone و iPad یا در App Store در مک.»
با بهروزرسانی خطمشی جدید، توسعهدهندگان میتوانند افزایش قیمت اشتراک با قابلیت تمدید خودکار را بدون نیاز به هیچ اقدامی از کاربر ارائه دهند. کاربران همچنان اعلانها و ایمیلهای قبلی درباره تغییرات آتی در قیمت اشتراک خود دریافت خواهند کرد، اما بهطور خودکار شرکت میکنند، حتی اگر بتوانند بسته خود را خیلی دیر لغو یا تغییر دهند.
چند شرط خاص وجود دارد که توسعهدهندگان برای اعمال قیمتهای اشتراک بالاتر بدون نیاز به انتخاب دستی کاربر، باید آنها را رعایت کنند و این موارد عبارتند از:
افزایش قیمت نمی تواند بیش از یک بار در سال اتفاق بیفتد، و "از 5 دلار آمریکا و 50٪ قیمت اشتراک، یا 50 دلار و 50٪ آمریکا برای قیمت اشتراک سالانه تجاوز نمی کند، و طبق قانون محلی مجاز است."
هر چیزی که بالاتر از آستانه سالانه باشد، مشترکین را ملزم می کند که قبل از اعمال افزایش قیمت، آن را انتخاب کنند. اشتراک آنهایی که قبل از دوره صورتحساب بعدی شرکت نمیکنند، لغو میشود. کاربر همیشه می تواند مانند قبل دوباره در داخل برنامه مشترک شود.
روند فوق کاملاً جدید نیست و قراردادهای تلفنی - حداقل در اینجا در بریتانیا - به طور مشابه کار می کنند. قبل از اینکه کاربر بتواند گوشی را به خانه ببرد، قرارداد باید امضا شود، که در آن نوشته کوچک بیان می کند که هزینه ماهانه می تواند بر اساس تورم و سایر تنظیمات قیمت افزایش یا کاهش یابد و معمولاً سالانه چند درصد افزایش می یابد. به عنوان مثال، یک قرارداد تلفنی که شما با قیمت 20 دلار در ماه خریداری می کنید، می تواند سال بعد از تنظیمات، 22 دلار در ماه باشد. اما این برای یک قرارداد تلفنی است که قبل از امضای آن به صراحت بیان شده است. بنابراین کاربر هیچ دلیلی برای عدم پذیرش تغییرات ندارد زیرا باید قبل از ثبت نام توافق نامه را خوانده و درک کرده باشد.
اجازه دادن به توسعه دهندگان برای انجام همان روش برای تنظیم قیمت های خود در آستانه می تواند خطرناک باشد. نگاهی گذرا به اپ استور نشان می دهد که توسعه دهندگان مدام از اعتماد کاربران سوء استفاده می کنند و آنها را مجبور می کنند برای اشتراک های هفتگی و ماهانه ثبت نام کنند. بسیاری از برنامههای کاغذ دیواری تلفن - فقط از این به عنوان مثال استفاده میکنند - در فروشگاه برنامه که افراد را فریب میدهند تا هفتگی پرداخت کنند بدون اینکه مردم متوجه شوند که برای یک سرویس اشتراک ثبتنام کردهاند. این تمرین می تواند توسط بازیگران بد خطرناک باشد. این می تواند منجر به صورتحساب های بالاتر از حد انتظار شود، به خصوص اگر ایمیل ها و سایر اشکال ارتباطی به هر دلیلی مورد توجه قرار نگیرند.
این واقعیت که اپل در حال تبلیغ این موضوع است کمی تعجب آور است، اما تا حدی منطقی است. پذیرش و انتخاب افزایش قیمت میتواند برای کاربرانی که با فناوری کمتر آشنا هستند کار دلهرهآوری باشد، و ممکن است سادهتر باشد که آنها را از تغییرات آگاه کنید و در هر صورت وقتی زمانش رسید، هزینه آن را دریافت کنید. اما، بار دیگر این سوال را مطرح می کند که آیا استفاده از این مشتریان برای درآمدزایی اخلاقی است یا خیر. این یک منطقه خاکستری است، زیرا کاربر می تواند در هر زمانی که بخواهد ادامه دهد و اشتراک خود را لغو کند، و حتی می تواند با اپل تماس بگیرد تا برای ثبت نام تصادفی درخواست بازپرداخت کند.
من طرفدار این تغییرات نیستم و ترجیح می دهم همیشه کنترل را در دست داشته باشم. اگر خدماتی قیمتهای خود را افزایش دهد، میخواهم توضیح واضحی درباره دلیل این اتفاق، در صورت امتناع از پرداخت هزینههای بالاتر، و اینکه چگونه میتوانم به راحتی بپذیرم و شرکت کنم، توضیح دهم. اکثر سرویسها با افزایش قیمت، اشتراکها را بهطور خودکار تمدید میکنند، اما این چیزی نیست که اپل، گوگل، مایکروسافت و سایر پلتفرمها باید آن را تطبیق دهند. این نیز جای سوال دارد که تنظیم کننده بریتانیا و کمیسیون اروپا در مورد این اقدامات چه فکر خواهند کرد. آنها اخیراً از مایکروسافت خواستهاند که نحوه عملکرد اشتراکهایشان را تغییر دهد ، تا کاربران بتوانند در زمانی که دیگر از این سرویس استفاده نمیکنند یا به آن دسترسی ندارند، بتوانند Game Pass خود را لغو کنند.
ارسال دیدگاه