توسعه دهندگان اپل می توانند بدون اینکه شما بدانید هزینه اضافی از شما دریافت کنند

1 خرداد 1401

اپل اشتراک‌های قابل تمدید خودکار را برای فروشگاه App خود ارائه می‌کند که به افراد امکان می‌دهد به محتوا، خدمات و سایر ویژگی‌های ممتاز درون برنامه دسترسی داشته باشند. یک تغییر اخیر به توسعه دهندگان اپ استور اجازه می دهد تا زمانی که قیمت اشتراک بالا می رود، به طور خودکار از کاربران هزینه دریافت کنند. در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید و مراقب آن باشید تا از افزایش صورت حساب ها در پایان ماه جلوگیری کنید. دیروز همچنین به شما نشان دادیم که چگونه آیفون خود را با کابل USB-C شارژ کنید

تا به امروز، اشتراک‌ها از کاربران می‌خواستند قبل از اینکه توسعه‌دهنده افزایشی را اعمال کند، شرکت کنند، که قرار است تغییر کند زیرا دیگر نیازی به ورودی کاربران نخواهد داشت. دلیل اپل برای این تغییر این است که انتخاب دستی یا حذف این اشتراک‌ها کاری خسته‌کننده بود و اغلب باعث می‌شود که برخی از سرویس‌ها به طور ناخواسته برای کاربران مختل شوند، زیرا آنها باید اقداماتی را برای اشتراک مجدد در برنامه انجام دهند، از تنظیمات در iPhone و iPad یا در App Store در مک.»

با به‌روزرسانی خط‌مشی جدید، توسعه‌دهندگان می‌توانند افزایش قیمت اشتراک با قابلیت تمدید خودکار را بدون نیاز به هیچ اقدامی از کاربر ارائه دهند. کاربران همچنان اعلان‌ها و ایمیل‌های قبلی درباره تغییرات آتی در قیمت اشتراک خود دریافت خواهند کرد، اما به‌طور خودکار شرکت می‌کنند، حتی اگر بتوانند بسته خود را خیلی دیر لغو یا تغییر دهند.

چند شرط خاص وجود دارد که توسعه‌دهندگان برای اعمال قیمت‌های اشتراک بالاتر بدون نیاز به انتخاب دستی کاربر، باید آن‌ها را رعایت کنند و این موارد عبارتند از:

افزایش قیمت نمی تواند بیش از یک بار در سال اتفاق بیفتد، و "از 5 دلار آمریکا و 50٪ قیمت اشتراک، یا 50 دلار و 50٪ آمریکا برای قیمت اشتراک سالانه تجاوز نمی کند، و طبق قانون محلی مجاز است."
هر چیزی که بالاتر از آستانه سالانه باشد، مشترکین را ملزم می کند که قبل از اعمال افزایش قیمت، آن را انتخاب کنند. اشتراک آن‌هایی که قبل از دوره صورت‌حساب بعدی شرکت نمی‌کنند، لغو می‌شود. کاربر همیشه می تواند مانند قبل دوباره در داخل برنامه مشترک شود.

روند فوق کاملاً جدید نیست و قراردادهای تلفنی - حداقل در اینجا در بریتانیا - به طور مشابه کار می کنند. قبل از اینکه کاربر بتواند گوشی را به خانه ببرد، قرارداد باید امضا شود، که در آن نوشته کوچک بیان می کند که هزینه ماهانه می تواند بر اساس تورم و سایر تنظیمات قیمت افزایش یا کاهش یابد و معمولاً سالانه چند درصد افزایش می یابد. به عنوان مثال، یک قرارداد تلفنی که شما با قیمت 20 دلار در ماه خریداری می کنید، می تواند سال بعد از تنظیمات، 22 دلار در ماه باشد. اما این برای یک قرارداد تلفنی است که قبل از امضای آن به صراحت بیان شده است. بنابراین کاربر هیچ دلیلی برای عدم پذیرش تغییرات ندارد زیرا باید قبل از ثبت نام توافق نامه را خوانده و درک کرده باشد.

اجازه دادن به توسعه دهندگان برای انجام همان روش برای تنظیم قیمت های خود در آستانه می تواند خطرناک باشد. نگاهی گذرا به اپ استور نشان می دهد که توسعه دهندگان مدام از اعتماد کاربران سوء استفاده می کنند و آنها را مجبور می کنند برای اشتراک های هفتگی و ماهانه ثبت نام کنند. بسیاری از برنامه‌های کاغذ دیواری تلفن - فقط از این به عنوان مثال استفاده می‌کنند - در فروشگاه برنامه که افراد را فریب می‌دهند تا هفتگی پرداخت کنند بدون اینکه مردم متوجه شوند که برای یک سرویس اشتراک ثبت‌نام کرده‌اند. این تمرین می تواند توسط بازیگران بد خطرناک باشد. این می تواند منجر به صورتحساب های بالاتر از حد انتظار شود، به خصوص اگر ایمیل ها و سایر اشکال ارتباطی به هر دلیلی مورد توجه قرار نگیرند.

این واقعیت که اپل در حال تبلیغ این موضوع است کمی تعجب آور است، اما تا حدی منطقی است. پذیرش و انتخاب افزایش قیمت می‌تواند برای کاربرانی که با فناوری کمتر آشنا هستند کار دلهره‌آوری باشد، و ممکن است ساده‌تر باشد که آنها را از تغییرات آگاه کنید و در هر صورت وقتی زمانش رسید، هزینه آن را دریافت کنید. اما، بار دیگر این سوال را مطرح می کند که آیا استفاده از این مشتریان برای درآمدزایی اخلاقی است یا خیر. این یک منطقه خاکستری است، زیرا کاربر می تواند در هر زمانی که بخواهد ادامه دهد و اشتراک خود را لغو کند، و حتی می تواند با اپل تماس بگیرد تا برای ثبت نام تصادفی درخواست بازپرداخت کند.

من طرفدار این تغییرات نیستم و ترجیح می دهم همیشه کنترل را در دست داشته باشم. اگر خدماتی قیمت‌های خود را افزایش دهد، می‌خواهم توضیح واضحی درباره دلیل این اتفاق، در صورت امتناع از پرداخت هزینه‌های بالاتر، و اینکه چگونه می‌توانم به راحتی بپذیرم و شرکت کنم، توضیح دهم. اکثر سرویس‌ها با افزایش قیمت، اشتراک‌ها را به‌طور خودکار تمدید می‌کنند، اما این چیزی نیست که اپل، گوگل، مایکروسافت و سایر پلتفرم‌ها باید آن را تطبیق دهند. این نیز جای سوال دارد که تنظیم کننده بریتانیا و کمیسیون اروپا در مورد این اقدامات چه فکر خواهند کرد. آن‌ها اخیراً از مایکروسافت خواسته‌اند که نحوه عملکرد اشتراک‌هایشان را تغییر دهد ، تا کاربران بتوانند در زمانی که دیگر از این سرویس استفاده نمی‌کنند یا به آن دسترسی ندارند، بتوانند Game Pass خود را لغو کنند.

در Samsung Galaxy Tab S7 FE بیش از 100 دلار صرفه جویی کنید

1 خرداد 1401

سامسونگ شروع به راه اندازی چندین دستگاه Fan Edition به عنوان گزینه ای مقرون به صرفه برای کاربرانی کرد که می خواهند طعم محصولات پریمیوم این شرکت را بدون دستپاچگی بچشند. با این حال، نوشتن Fan Edition به اندازه اضافه کردن نام تجاری FE در انتهای هر دستگاه جذاب به نظر نمی رسد. و بهترین بخش این است که این محصولات در Amazon.com شروع به دریافت خدمات ویژه کرده‌اند، به این معنی که اکنون می‌توانید با قیمت کمتری Galaxy Tab S7 FE جدید سامسونگ را خریداری کنید.

ما همچنان مقداری پس انداز جالب از Amazon.com دریافت می کنیم، جایی که شما می توانید پس از دریافت تخفیف 99.99 دلاری که نشان دهنده 19 درصد صرفه جویی است، یک Samsung Galaxy Tab S7 FE جدید را با تنها 430 دلار خریداری کنید. با این کار یک تبلت اندرویدی جدید با صفحه نمایش 12.4 اینچی، اتصال وای فای، فضای ذخیره سازی 64 گیگابایتی، عمر باتری بادوام و پشتیبانی از قلم S سامسونگ به شما ارائه می شود.

Samsung Galaxy Tab S7 FE در آگوست 2021 عرضه شد، بنابراین حتی یک سال هم در بازار وجود ندارد. خبر خوب این است که این تبلت اندرویدی مقرون به صرفه پس از آخرین پیشنهاد، مقرون به صرفه تر می شود. Galaxy Tab S7 FE در چندین گزینه رنگی عرضه می شود، اما برای کسب بهترین صرفه جویی باید به نوع Mystic Black بسنده کنید.

با این حال، بهترین صرفه‌جویی در مدل‌های فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی حاصل می‌شود که پس از دریافت 22 درصد تخفیف، یعنی 149.99 دلار صرفه‌جویی در نوع رنگ صورتی، از 530 دلار شروع می‌شود. سایر مدل ها 20 درصد تخفیف دریافت می کنند که قیمت آن 545 دلار است. به عبارت دیگر، فضای ذخیره سازی بیشتر و فرصتی برای حفظ 134.00 دلار پس انداز دارید.

کدام آیپد را در سال 2022 بخریم؟

1 خرداد 1401

آیپد همه جا حاضر و در حوزه تبلت ها غالب است. اپل با هر قیمتی یکی دارد، از نسل نهم آی‌پد با مشخصات معقول 329 دلاری شروع می‌شود و برای آی‌پد پرو 12.9 اینچی به 1099 دلار (و بیشتر) می‌رسد. بنابراین، اگر در جستجوی آی‌پد بوده‌اید و به‌دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه که هر دستگاه ارائه می‌دهد و کدام یک می‌تواند برای شما مناسب باشد، در اینجا راهنمای Pocketnow برای خرید آی‌پد در سال 2022 است.

ساختار این مقاله به گونه ای خواهد بود که ما در مورد آنچه که هر محصول با بخش اختصاصی خود ارائه می دهد بحث خواهیم کرد و در پایان آن اطلاعات، خلاصه ای از جزئیات را خواهید یافت که دستگاه ممکن است برای چه افرادی انتخاب عالی باشد!

انتخاب بودجه: iPad (نسل نهم)
در حالی که ما نسل نهم آی‌پد را انتخابی برای خریدارانی می‌دانیم که از بودجه‌شان آگاه هستند، تبلت بیش از این است. با چیپست A13 Bionic، آی‌پد نسل نهم با اسب بخار کافی عرضه می‌شود و می‌تواند به راحتی از پس هر کاری که به آن می‌پردازید، بپردازد. این می تواند به عنوان پنجره ای برای یادگیری یا بازی ها یا حتی دستگاهی باشد که به کسب و کارهای کوچک کمک می کند تا با صفحات گسترده و اسناد در حال حرکت مقابله کنند.

نسل نهم آی‌پد با ساختاری شیشه‌ای و آلومینیومی عرضه می‌شود و در حال حاضر تنها دستگاهی در کل خط است که ظاهر و احساس قدیمی را دارد. دارای یک LCD 10.2 اینچی – با پشتیبانی از قلم اپل – است که بین قاب های ضخیم بالا و پایین قرار گرفته است. در اینجا، قاب بالایی دارای یک دوربین جدید 12 مگاپیکسلی با قابلیت سنسور FHD است، در حالی که قاب پایین همچنان دکمه هوم فعال شده با Touch ID را ارائه می‌کند.

 
دکمه پاور و جک هدفون را در امتداد بالا پیدا خواهید کرد، در حالی که در سمت راست دکمه های صدا و سینی نانو سیم کارت در صورت دریافت مدل سلولی وجود دارد. سمت چپ و پایین به ترتیب دارای کانکتور هوشمند و پورت لایتنینگ هستند. و در آخر، در پشت دوربین استاندارد 8 مگاپیکسلی واید قرار دارد.

به نظر ما، اگر تبلتی باشد که می‌خواهید به بچه‌ها یا شاید اعضای بزرگ‌تر خانواده‌تان که عادت دارند دستگاه‌های اپل را با دکمه هوم پیمایش کنند، تحویل دهید، آی‌پد نسل نهم دستگاهی عالی برای تهیه آن است. تعبیه نمایشگر بدون لمینت در این دستگاه باعث می شود تعمیر شیشه جلوی ترک خورده هزینه کمتری داشته باشد. پشتیبانی از Apple Pencil همچنین آن را به گزینه ای مناسب برای دانشجویانی که تازه دانشگاه را شروع کرده اند تبدیل می کند.

Pocket Reader: iPad mini (نسل ششم)
نسل ششم آی‌پد مینی - که در سال 2021 عرضه شد - به خاطر هوای تازه‌ای که به بازار تبلت‌های موبایل آورده است، شهرت دارد. آیپد مینی 6 با ردپایی کوچکتر از نسل قبلی خود، صفحه نمایش 0.4 اینچی بزرگتر و SoC قدرتمند، تبلتی با دستور العمل برای موفقیت است، به خصوص اگر به دستگاهی نیاز دارید که مفید باشد و برای مدت طولانی مرتبط بماند.

این تبلت دارای قیمت اولیه 499 دلار است، اما اگر بتوانید در حین فروش آن را تهیه کنید، معامله بهتری می شود. مدل نسل ششم بیشتر ویژگی‌های خود را با iPad Air 4 بازطراحی‌شده به اشتراک می‌گذارد. نمایشگر لبه به لبه، درگاه USB C و پشتیبانی از نسل دوم اپل پنسیل را با فرمی کوچک‌تر معرفی می‌کند.

ما چیز زیادی برای گفتن برای این تبلت نداریم جز اینکه اگر به دنبال دستگاهی با قابلیت حمل در ذهن هستید، این تنها گزینه پیشرو در کلاس موجود است! دستگاه‌های زیادی با پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌تر و توانایی انجام کارهایی که انتظار می‌رود خواهر و برادر حرفه‌ای با آن مقابله کنند، وجود ندارد.

در مورد مشخصات فنی، iPad mini 6 با صفحه نمایش 8.3 اینچی Liquid Retina با حداکثر روشنایی 500 نیت عرضه می شود. مدیریت فعالیت‌های گرافیکی و پردازشی A15 Bionic است - همچنین در آیفون 13 یافت می‌شود. این در دو نوع فضای ذخیره‌سازی 64 و 256 گیگابایتی در دسترس است و اگر می‌خواهید تبلت همیشه دستگاهی باشد، نسخه سلولی با قابلیت 5G نیز موجود است. برای استفاده در حال حرکت متصل است.

انتخاب معقول: iPad Air (نسل پنجم)
در اوایل سال، اپل آی‌پد ایر 2020 را با رنگ‌های جدید و پردازنده M1 به روز کرد و نسل پنجم آی‌پد ایر را در اختیار ما قرار داد. قیمت آن همچنان از 599 دلار برای نسخه 64 گیگابایتی خود شروع می شود و تنها گزینه دیگر SKU 256 گیگابایتی با قیمت 749 دلار است. اما بله، اگر به دنبال اتصال سلولی هستید، می توانید این بار یک دستگاه مجهز به 5G بخرید!

iPad Air 2022 دارای صفحه نمایش 10.9 اینچی Liquid Retina است و پردازنده M1 را در خود جای داده است. این تکرار همچنین Center Stage را در دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی معرفی می کند. به غیر از این، اپل هیچ تغییر قابل توجه دیگری در این تبلت ایجاد نکرده است.

با توانایی های ارائه شده توسط پورت USB C و بوم نمایشگر 10.9 اینچی، احساس می کنیم این تبلت گزینه مناسبی برای حرفه ای ها و دانش آموزانی است که به دستگاهی نیاز دارند که سازش را نشان ندهد. بله، فضای ذخیره‌سازی پایین‌تر می‌تواند مشکل‌ساز باشد، اما اتصال و کار با سخت‌افزار خارجی اکنون آسان است و با بزرگترین مانع در مسیر این تبلت مبارزه می‌کند.

Bump-Up: iPad Pro 11 اینچی (نسل سوم)
اگر تعجب می‌کنید که عنوان این تبلت به چه معناست، اصطلاح bump up به این اشاره دارد که اگر قصد خرید آی‌پد ایر 256 گیگابایتی را دارید و می‌توانید 50 دلار اضافی را بپردازید، این دستگاه چگونه است. مدل 2021 دارای همان پردازنده M1 است که در iPad Air وجود دارد و صفحه نمایش آن تنها یک اینچ بزرگتر است.

قیمت اضافی برای این تبلت به شما امکان می دهد به چند بهبود کیفیت زندگی دسترسی داشته باشید، یعنی صفحه نمایش 120 هرتزی ProMotion روشن تر، راه اندازی چهار بلندگو، آرایه دوربین عقب بهتر، Face ID و پورت USB C با قابلیت Thunderbolt. فضای ذخیره سازی پایه در اینجا 128 گیگابایت است، بنابراین در حالی که یک دستگاه ذخیره سازی بالاتر احتمالی را از دست می دهید، ویژگی های دیگری را به دست می آورید که می تواند استفاده از تبلت را لذت بخش تر کند.

با توجه به اینکه چه کسی باید این دستگاه را بخرد، این مدل خاص برای سازندگان، به ویژه کسانی که با خلق آثار هنری، عکس ها و فیلم ها کار می کنند، عالی است. خط تولید آیپد پرو با رم بیشتری نسبت به آیپد ایر عرضه می شود، به این معنی که کار با لایه ها در فتوشاپ یا سایر ابزارهای مشابه بسیار آسان تر می شود.

بهترین سخت افزار: آیپد پرو 12.9 اینچی (نسل پنجم)
آیپد پرو 12.9 اینچی دارای همان سخت افزار موجود در آیپد پرو 11 اینچی است، به جز صفحه نمایش آن که پنل Liquid Retina را در ازای Liquid Retina XDR، یک واحد مینی LED، حذف می کند.

مزیت اصلی این تغییر در سخت افزار، توانایی کار با جریان های کاری HDR است که نیاز به روشنایی بالا و کنتراست بالا دارند. جدای از آن، این تبلت تا جایی که می تواند شبیه آیپد پرو 11 اینچی است. اکثر این افکار در اینجا به شکل 1:1 اعمال می شوند.

برخی شایعات حاکی از آن است که مجموعه آی‌پد پرو در اواخر امسال برای طراحی مجدد و ارتقاء می‌یابد، بنابراین اگر فوراً به آن نیاز ندارید، توصیه می‌کنیم فقط مدتی صبر کنید تا ببینید اپل چه چیزی در انبار دارد. تفاوت های بین iPad Air و iPad Pro کاهش یافته است و ممکن است چند تغییر قابل توجه در راه باشد.

نحوه استفاده از حالت های میکروفون در تماس های VOIP و FaceTime

1 خرداد 1401

مجموعه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری سال گذشته برای دستگاه‌های اپل، که شامل iOS 15، iPadOS 15 و maغیر مجاز می باشد Monterey می‌شد، ویژگی‌های جالب زیادی را برای خطوط مربوطه دستگاه‌های مصرف‌کننده به ارمغان آورد. یکی از این موارد، که من هر روز از آن استفاده می کنم، حالت های میکروفون است. اگر FaceTime یا هر سرویس VOIP دیگری در حال برقراری تماس باشد، من معتقدم که این ویژگی می تواند به طور قابل توجهی تجربه تماس را برای شما و گیرنده بهبود بخشد. استفاده از آن تنها با یک سیستم دو کلیک برای فعال کردن آن ساده است و تأثیری که متوجه شدم قابل ستایش است!

بنابراین این راهنما مراحلی را که باید برای فعال کردن یکی از تنظیمات Mic Mode موجود و شروع استفاده از این ویژگی دنبال کنید، مرور می‌کند.

چگونه از Mic Mode برای تماس های VOIP و FaceTime استفاده کنیم؟
قبل از رفتن بیشتر، به خاطر داشته باشید که برای استفاده از این ویژگی، کاربران باید یک جفت هدفون/ایرباد را به هم متصل کنند یا از بلندگوی دستگاه خود برای پاسخ به تماس استفاده کنند. استفاده از گوشی (در آیفون) حالت میکروفون را غیرفعال می کند.

توجه: می‌توانید حالت‌های میکروفون را در آی‌پد و مک با پیروی از فرآیندی که در زیر ذکر شده است، فعال کنید، جایی که باید به مرکز کنترل دسترسی داشته باشید و حالت مورد نظر را انتخاب کنید.

یک تماس صوتی از طریق FaceTime یا سرویس دیگری که از سرویس VOIP استفاده می کند، شروع کنید.
مرکز کنترل را پایین بکشید.
روی منوی حالت میکروفون - که در بالای مرکز کنترل، در کنار گزینه حالت ویدیو نشان داده شده است، ضربه بزنید.
بین سه گزینه موجود انتخاب کنید.

 
ایزوله صدای استاندارد
طیف گسترده


استاندارد: این حالت میکروفون تضمین می‌کند که آرایه میکروفون دستگاه اپل شما در تنظیمات پیش‌فرض خود عمل می‌کند، به این معنی که اختلالات جزئی از پس‌زمینه در تماس پخش می‌شود و برای شنونده قابل شنیدن است. از این رو، تلویزیون در پشت یا بازی جیغی که ممکن است فرزندان شما داشته باشند به خوبی از آن عبور می کند.

جداسازی صدا: حالت ایزوله برای سیستم میکروفون دستگاه شما به طور کامل یا در برخی موارد بخشی از نویز پس‌زمینه را پاک می‌کند. اپل حذف صدای تولید شده توسط یک دمنده برگ را تبلیغ کرد. و در تجربه استفاده‌ام، متوجه شدم که صدای فلاش در حمام، دویدن شیر و صدای باد اصلاً از آن عبور نمی‌کند، در حالی که وسایل نقلیه عبوری - ریکشاهای بلند هند - به سختی قابل شنیدن بودند.

کدام دستگاه های اپل می توانند از حالت های میکروفون استفاده کنند؟
اگرچه iOS 15 برای دانلود در دستگاه‌هایی که اپل در سال 2015 راه‌اندازی کرد (حتی قبل از آن برای مدل‌های مک و آی‌پد) در دسترس است، Mic Modes و چندین ویژگی نرم‌افزار مبتنی بر پردازش عصبی دیگر با محصولات قدیمی‌تر سازگاری ندارند.

اگر می‌خواهید از Mic Modes استفاده کنید، به یک آیفون و آی‌پد با A12 Bionic SoC (یا جدیدتر) نیاز دارید، در حالی که دستگاه مک شما باید از سال 2018 به بعد باشد. در زیر می توانید لیست دستگاه های سازگار را بیابید.

آیفون
سری آیفون XS
آیفون XR
سری آیفون 11
سری آیفون 12
سری آیفون 13
iPhone SE (2020 و 2022)
آی پد
iPad (نسل هشتم به بعد)
iPad Air (نسل سوم به بعد)
آیپد مینی (نسل پنجم به بعد)
آیپد پرو 11 اینچی (همه مدل ها)
آیپد پرو 12.9 اینچی (نسل سوم به بعد)
 
مک
مک بوک ایر اینتل (2018)
اینتل مک بوک پرو 13 اینچی (2018)
اینتل مک بوک پرو 15 اینچی (2018)
اینتل مک مینی (2018)
اینتل مک بوک پرو 16 اینچی (2019)
مک پرو (2019)
M1 MacBook Air 2020
M1 MacBook Pro 13 اینچی
M1 Mac mini
M1 iMac
مک بوک پرو 14 اینچی
مک بوک پرو 16 اینچی سری M1
مک استودیو
حالت میکروفون چقدر تفاوت دارد؟
iOS 15 چندین پیشرفت را در ویژگی های مبتنی بر اتصال اپل به ارمغان آورد. قابل توجه ترین اطلاعیه SharePlay بود، اما شاید Mic Mode می توانست کمی تاکید بیشتری داشته باشد. اکثر افرادی که با آنها صحبت کرده ام از این ویژگی اطلاعی نداشتند. استثناها آنهایی هستند که مانند من در فناوری ریشه دارند.

در استفاده روزمره من، احساس می‌کنم حالت‌های میکروفون تفاوت قابل توجهی ایجاد می‌کنند، و اگر شما فردی هستید که از یک جفت هدفون واقعاً بی‌سیم استفاده می‌کنید، این یک ویژگی است که می‌توان آن را موهبت الهی نامید.

من از یک جفت Realme Buds Air 2 به عنوان بخشی از حمل و نقل روزانه خود استفاده می کنم. و اگر قبلاً نمی‌دانید، هدفون‌های TWS در انتهای طیف گران‌تر، کیفیت تماس قابل قبولی دارند، اما میکروفون‌های جایگزین ارزان‌تر ممکن است با عواملی مانند صدای باد و میکروفون‌های حساسی که بیش از حد نیاز صدای بیرون را دریافت می‌کنند، دست و پنجه نرم کنند.

حالا Realme Buds Air 2 من از نظر عملکرد میکروفون بد نیست. وقتی در داخل خانه هستم، ندیده‌ام که هیچ‌کس بی‌صدا شود، اما به بیرون بروید، و صدای باد گرفته‌شده به تجربه در انتهای گیرنده آسیب می‌رساند. اگرچه هنگامی که حالت میکروفون جداسازی صدا را فعال می‌کنید، افرادی که در طرف دیگر تماس قرار دارند نمی‌توانند از شنیدن واضح شما شکایت کنند - به استثنای اتصال شبکه‌ای با مشکل.

این قابلیتی که Mic Mode ارائه می‌دهد - یعنی بهبود صدای میکروفون روی هدفون‌های ارزان قیمت من برای شخص ثالث - یک نکته مثبت بزرگ است. صحبت کردن با دوستان یا خانواده زمانی که در حال پیاده روی هستم به تجربه ای بدون آزار تبدیل می شود.


در اینجا چگونگی تغییر جهان توسط آی پاد اپل در 21 سال است?

1 خرداد 1401

پخش‌کننده‌های MP3 از اواسط دهه 90 در دسترس بودند، اما آنها بسیار بزرگ بودند و فقط می‌توانستند چند آهنگ را روی نوار کاست و سی‌دی‌های بعدی ذخیره کنند. آنها بزرگ، حجیم و گاهی سنگین برای حمل کردن بودند. اپل در گذشته از وضعیت پخش کننده های MP3 و واکمن راضی نبود و فکر می کرد که می تواند بهتر عمل کند.

اپل نسل اول iPod را در 23 اکتبر 2001 معرفی کرد. این یک موفقیت فوری بود و اپل مردم را متقاعد کرد که گوش دادن به موسیقی می تواند به سادگی حمل یک دستگاه کوچک در جیب باشد. در واقع، آی‌پاد را به‌عنوان وسیله‌ای به بازار عرضه کرد که می‌توانست 1000 آهنگ را در جیب شما ذخیره کند، که در آن زمان یک عدد موفقیت‌آمیز بود.

آی پاد همه چیز را تغییر داد. اپل تا می 2022 موفق به فروش بیش از 450 میلیون دستگاه شد. تخمین زده می شود که اپل در سال گذشته تنها سه میلیون آی پاد فروخته است که کسری از 250 میلیون آیفونی است که طبق گزارش ها موفق به فروش آن شده است (از طریق نیویورک تایمز ، Loup Ventures ).

آی پاد اصلی دارای یک چرخ کلیک نمادین و عمر باتری 10 ساعته در یک بسته 6.5 انسی بود. با توجه به اینکه می توانست تا 1000 آهنگ را ذخیره کند، در آن زمان باریک و سبک بود. آی‌پاد شافل، آی‌پاد نانو و بعدها آی‌پاد تاچ همگی دستگاه‌های موفقی بودند، و آی‌پاد تاچ نیز اولین دستگاه هوشمند بسیاری از مردم بود که بعداً آن‌ها را به گوشی‌های هوشمند و آیفون معرفی کرد.

شاید شنیدن اینکه آی‌پاد دیگر وجود ندارد، شگفت‌انگیز به نظر برسد، اما پخش‌کننده‌های موسیقی قابل حمل بیش از یک دهه است که محبوب نیستند. از زمانی که اولین آیفون در سال 2007 معرفی شد، که به عنوان "آیپاد با صفحه عریض با کنترل های لمسی، یک تلفن همراه انقلابی و یک دستگاه ارتباطی اینترنتی موفق" نامگذاری شد. سه چیز، یک آی پاد، یک تلفن و یک دستگاه اینترنت. صحنه نمادین توجه بسیاری را به خود جلب کرد. این صنعت موبایل را در کنار صنعت موسیقی تغییر داد، زیرا آهنگ ها را به طور گسترده در دستگاه های روزمره در دسترس قرار داد.

آی‌پاد، اپل را تشویق کرد تا در آیفون بهتر عمل کند. شرکت‌های دیگری مانند گوگل، سامسونگ، اچ‌تی‌سی، ال‌جی و به‌ویژه سونی می‌خواستند بازار را در اختیار بگیرند، به همین دلیل رقابت با یکدیگر را در حدود سال 2010 و قبل از آن آغاز کردند. آی پاد یک تغییر دهنده بازی برای صنعت موبایل بود. این سازندگان گوشی‌های هوشمند را متقاعد کرد که مانند قبل بر روی ویژگی‌های سرگرمی تمرکز کنند و به کاربران امکان می‌داد بازی‌های گرافیکی فشرده بازی کنند، هزاران کتاب، موسیقی، عکس و ویدیو ذخیره کنند و کارهای دیگر را به لطف اینترنت انجام دهند.

ظهور گوشی های هوشمند در نهایت منجر به سقوط آی پاد شد. به لطف پیشرفت های جدید در تلفن های هوشمند مدرن، دیگر هیچ تقاضایی برای دستگاه گوش دادن موسیقی اختصاصی وجود نداشت. امروزه کاربران می توانند همه چیز را از فضای ابری پخش کنند و در عرض چند ثانیه به میلیون ها آهنگ دسترسی داشته باشند یا ده ها هزار آهنگ را ذخیره کنند. گوشی ها و تبلت ها نیز قابلیت نگهداری فیلم های سینمایی 4K را دارند. در این روزگار، کل کتابخانه ما به‌طور خودکار در چندین دستگاه همگام‌سازی می‌شود و ما می‌توانیم از آهنگ‌های مورد علاقه‌مان در همه جا و در همه پلتفرم‌ها لذت ببریم.

به نظر می‌رسد اپل در یک صفحه قرار دارد و می‌گوید که «روح آی‌پاد زنده است»، اگرچه در قالب‌های مختلف و در دستگاه‌های مختلف. iTunes همچنان به کاربران امکان می دهد موسیقی خریداری شده و سایر محتوای خود را در دستگاه های اپل همگام کنند و Apple Music به کاربران اجازه می دهد به هنرمندان مورد علاقه خود گوش دهند و لیست پخش خود را ایجاد کنند. واقعیت جالب این است که Apple Music بیش از 90 میلیون آهنگ و بیش از 30000 لیست پخش در دسترس دارد، این کاری نیست که بتوانید در یک iPod کلاسیک که می تواند تنها چند هزار آهنگ را ذخیره کند، انجام دهید.

اپل به درستی اشاره می‌کند که دستگاه‌های عالی دیگری را در خط تولید خود ارائه می‌کند تا به شما امکان می‌دهد هر کجا که می‌روید به آهنگ‌های مورد علاقه خود گوش دهید. آیفون SE 2022 اکنون ارزان‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین دستگاه این شرکت است و حتی اپل واچ نیز به کاربران امکان کنترل و گوش دادن به موسیقی را می‌دهد. اپل همچنین در سال‌های اخیر به یک شرکت متمرکز بر خدمات تبدیل شده است و با هدفون‌های بی‌سیم AirPods و محصولات صوتی Beats بازار صدا را در اختیار گرفته است.

ما فهرستی از بهترین دستگاه‌های اپل را داریم که به شما امکان می‌دهند در حال حرکت و در خانه به آهنگ‌های مورد علاقه‌تان گوش دهید. اگر می خواهید کمی نوستالژی داشته باشید، ممکن است زمان خوبی باشد که به eBay، Craigslist یا Swappa نگاهی بیندازید تا آی پاد را بخرید که شما را با دنیای موسیقی آشنا کرد.

Google Pixel Buds Pro در راه است، و در اینجا همه چیزهایی است که تاکنون می دانیم

1 خرداد 1401

فاش شد و گوگل در نهایت از Google Pixel Buds Pro در Google I/O 2022 رونمایی کرد . گوگل چندین ویژگی جدید از جمله Google Maps، Google Meet، Google Suite و بسیاری از محصولات دیگر را اعلام کرد که به سرویس‌های Google می‌آیند.

در پایان این رویداد، گوگل همچنین تعدادی از محصولات آینده، از جمله سری گوگل پیکسل 7 و ساعت مورد انتظار گوگل پیکسل را به نمایش گذاشت. غول نرم‌افزاری همچنین سرانجام از هدفون‌های بی‌سیم Google Pixel Buds Pro و گوشی هوشمند جدید Google Pixel 6A رونمایی کرد .

Pixel Buds Pro هنوز در دست بررسی است، اما این شرکت اطلاعات کلیدی زیادی در مورد هدفون های بی سیم آینده به اشتراک گذاشته است. در این مقاله، ما همه چیزهایی را که تاکنون می‌دانیم ترکیب کرده‌ایم، بنابراین می‌توانید قبل از در دسترس قرار گرفتن دستگاه، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

تأخیر بلوتوث چیست و چگونه می توانید آن را به حداقل برسانید?

1 خرداد 1401

همه ما آنجا بوده‌ایم: شما با خوشحالی با استفاده از یک جفت هدفون بلوتوث ویدیویی را در تلفن خود تماشا می‌کنید. ناگهان متوجه می‌شوید که چیزی خراب است. متوجه می‌شوید که یک ناهماهنگی جزئی بین حرکت لب‌های بلندگو و زمانی که واقعاً کلمات را از طریق گوشی خود می‌شنوید وجود دارد - نوعی تاخیر وجود دارد. تاخیری که در این لحظه تجربه کردید، تاخیر صوتی بلوتوث نامیده می شود.

در حالی که تأخیر بلوتوث، که باعث تأخیر و تأخیر می‌شود، چیز جدیدی نیست - از زمانی که این فناوری برای اولین بار توسعه یافته وجود داشته است - بسیاری از مردم را کاملاً آزار داده است. به ویژه در بازی های آنلاین، تاخیر صوتی بلوتوث می تواند بسیار آزاردهنده باشد. در این مقاله، اجازه دهید دلایل اصلی تأخیر بلوتوث، عواملی که می‌توانند بر آن تأثیر بگذارند، چگونه می‌توانید تأخیر صوتی بلوتوث را به حداقل برسانید و چرا ممکن است هرگز (به طور کامل) از بین نرود، توضیح دهیم.

دلیل تاخیر صدای بلوتوث چیست؟
برای اینکه بفهمید چه چیزی باعث تاخیر صدا در هدفون های بلوتوث می شود، باید در مورد تأخیر بدانید. تأخیر، در اصطلاح محاسباتی، مدت زمانی است که طول می کشد تا داده ها از یک نقطه در یک شبکه به نقطه دیگر (از طریق Cloudflare ) منتقل شوند. در زمینه ما، تأخیر مقدار زمانی است که طول می‌کشد تا داده‌های صوتی از منبع خود (گوشی هوشمند، تلویزیون، کنسول بازی یا رایانه شخصی شما) به مقصد (گوشی، هدفون یا بلندگوهای شما) منتقل شوند.

علیرغم پیشرفت‌های زیاد در این زمینه، حداقل تأخیر به دست آمده در هدفون‌ها و هدفون‌های بلوتوث امروزی هنوز حدود 34 میلی‌ثانیه است (aptX Low Latency). در حالی که این تاخیر بسیار کوچک به نظر می رسد، اما بسیار بیشتر از تاخیری است که در هدفون های سیمی رخ می دهد (معمولا بین 5-10 میلی ثانیه). به عنوان مثال ، یک هدفون بلوتوث متوسط، به عنوان مثال، AirPods ، تاخیری در حدود 150 میلی ثانیه را تجربه می کند.

این موضوع بیشتر این سوال را ایجاد می‌کند: چرا هدفون‌های بلوتوث نسبت به هدفون‌های سیمی تاخیر (و در نتیجه تاخیر صوتی) بالاتری دارند؟ برای درک اینکه چرا هدفون‌های بی‌سیم تاخیر بسیار بیشتری نسبت به هدفون‌های سیمی دارند، باید زنجیره رویدادهایی را که هنگام انتقال داده‌ها (در این مورد صدا) از یک دستگاه به هدفون‌های بلوتوث رخ می‌دهند، درک کنید.

از آنجایی که داده های خام را نمی توان به صورت بی سیم منتقل کرد، داده های صوتی به فرمتی تبدیل می شوند که با انتقال بلوتوث سازگار است. اغلب فشرده می شود، بنابراین انتقال داده زمان کمتری می برد (هرچه اندازه داده کمتر باشد، داده ها سریعتر منتقل می شوند). سپس داده ها به هدفون بلوتوث منتقل می شود، جایی که باید ابتدا به سیگنال صوتی آنالوگ تبدیل شود و تنها پس از آن می توان آن را پخش کرد. همه اینها زمان می برد، و حتی اگر در اینجا چند میلی ثانیه صحبت می کنیم، این مراحل اضافی می توانند روند را به تاخیر بیندازند و در نتیجه تاخیری را که هنگام استفاده از هدفون های بلوتوث تجربه می کنید افزایش دهند.

کدک : همانطور که در بالا گفته شد، یک فایل صوتی قبل از انتقال بی سیم به فرمتی مناسب برای انتقال تبدیل می شود. کدک صوتی الگوریتمی است که داده‌های صوتی دیجیتال را فشرده، رمزگذاری و رمزگشایی می‌کند (از طریق Headphonesty ). تعدادی کدک موجود است که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در حالت ایده آل، می خواهید کدک هدفون بلوتوث شما با کدک دستگاه منبع شما مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت، راه‌اندازی به سادگی به قدیمی‌ترین کدک صوتی بلوتوث - SBC یا کدگذاری باند فرعی کم پیچیدگی، که مستعد تأخیرهای صوتی است، باز می‌گردد.
تداخل : با دستگاه‌های بی‌سیم زیادی که در اطراف ما هستند، سیگنال‌های فرکانس ناخواسته می‌توانند ارتباط بین دستگاه شما و هدفون بلوتوث را قطع کنند. بسیاری از دستگاه‌ها، از جمله ماوس بی‌سیم، ساعت‌های هوشمند، دستگاه‌های خانه هوشمند و سایر دستگاه‌ها با فرکانس مشابه بلوتوث کار می‌کنند. این دستگاه‌ها سیگنال‌های خود را منتشر می‌کنند که می‌تواند مانع از جریان داده از دستگاه شما به هدفون‌های بی‌سیم شود.
فاصله بین دستگاه منبع و گیرنده بلوتوث : اتصالات بی سیم دارای معایب خاص خود هستند و یکی از آنها این است که فقط تا یک فاصله مشخص کار می کند. به لطف پیشرفت های اخیر در این زمینه، دستگاه های بلوتوث اکنون می توانند حتی تا فاصله 800 فوتی کار کنند. با این حال، دیوارها و سایر انسدادهای فیزیکی می توانند بر جریان داده ها تأثیر بگذارند و در نتیجه باعث تاخیر بلوتوث شوند.
نسخه بلوتوث : درست مانند کدک، نسخه بلوتوث نیز نقش مهمی ایفا می کند. مهم است که نسخه بلوتوث هر دو دستگاه شما (منبع و گیرنده) مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت، فقط می توانید از ویژگی های هر نسخه بلوتوث پایین تر استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر گوشی هوشمند شما دارای بلوتوث 5.2 است، اما هدفون بی سیم شما فقط از بلوتوث 5.0 پشتیبانی می کند، در این صورت فقط می توانید از ویژگی های بلوتوث 5.0 استفاده کنید (زیرا از این دو پایین تر است).
5 روش برای به حداقل رساندن تاخیر بلوتوث
1. در محدوده دستگاه بلوتوث بمانید
ما متوجه شده ایم که فاصله بین دستگاه منبع و دستگاه گیرنده می تواند بر عملکرد بلوتوث تأثیر بگذارد. اولین قدم برای به حداقل رساندن تاخیر بلوتوث باید اطمینان حاصل شود که هر دو دستگاه شما در مجاورت یکدیگر هستند و انسداد فیزیکی زیادی در این بین وجود ندارد.

2. دستگاه بلوتوث خود را جدا کرده و دوباره وصل کنید
بیشتر اوقات، دلیل افزایش تاخیر بلوتوث اتصال معیوب است. ممکن است هنگام جفت کردن دستگاه های شما به درستی متصل نشده باشند. بسیاری از دستگاه‌های بلوتوث زمانی که برای مدت طولانی متصل می‌مانند، با تاخیر مواجه می‌شوند. در چنین مواردی، به سادگی قطع و وصل کردن دستگاه های بلوتوث خود می تواند مشکل را حل کند. اگر قطع و وصل مجدد به مشکل تأخیر بلوتوث کمکی نمی‌کند، می‌توانید جفت‌سازی دستگاهتان را لغو و سپس دستگاهتان را دوباره جفت کنید.

3. از یک کدک متفاوت استفاده کنید
همانطور که می دانیم، تطبیق کدک دستگاه منبع و دستگاه بلوتوث مهم است، زیرا در غیر این صورت، راه اندازی به قدیمی ترین کدک بلوتوث موجود باز می گردد که مستعد تاخیر صدا است. در حالی که بیشتر سیستم‌عامل‌های امروزی به اندازه کافی هوشمند هستند تا خودشان کدک مناسب را انتخاب کنند، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید دستگاه خود را مجبور کنید از یک کدک خاص برای یک دستگاه خاص استفاده کند.

در حالی که اپل به شما اجازه نمی دهد کدک را به صورت دستی انتخاب کنید، می توانید این کار را در اندروید انجام دهید. در گوشی‌های هوشمند اندروید، Developer Options را در تنظیمات فعال کنید و سپس گزینه مناسب را در تنظیمات کدک صوتی بلوتوث انتخاب کنید. برای بررسی نوع کدک که هدفون بلوتوث شما پشتیبانی می کند، صفحه مشخصات دستگاه را بررسی کنید.

4. از دستگاه های بلوتوث نسخه 5.0 (و بالاتر) استفاده کنید
بلوتوث 5.0 جدید نیست. با این حال، ما هنوز به همه دستگاه‌های دارای بلوتوث 5.0 سوئیچ نکرده‌ایم. یکی از دلایلی که ما به شما توصیه می کنیم از دستگاه بلوتوث 5.0 (و بالاتر) استفاده کنید این است که جدیدترین بلوتوث تکنیک جدیدی را برای به حداقل رساندن تأخیر صوتی به نام همگام سازی صوتی و تصویری (یا همگام سازی A/V) معرفی می کند. این فناوری به تلفن هوشمند شما (یا دستگاهی که در حال تماشای ویدیو در آن هستید) اجازه می‌دهد میزان تأخیر تنظیم شما را تخمین بزند و این تأخیر را به پخش ویدیو روی صفحه اضافه می‌کند. به این ترتیب، لزوماً تأخیر را از بین نمی‌برد، اما مطمئن می‌شود که ویدیو و صدا در یک راستا قرار دارند. با این حال، همچنین شایان ذکر است که همگام سازی صوتی و تصویری برای مواردی مانند بازی بی فایده است زیرا این برنامه ها تعاملی هستند و در زمان واقعی اتفاق می افتند.

5. حالت صرفه جویی در مصرف انرژی را خاموش کنید
برای استخراج عمر باتری اضافی از دستگاه های خود، ما اغلب از گزینه ذخیره باتری در تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های محاسباتی خود استفاده می کنیم. با این حال، استفاده از این گزینه‌ها می‌تواند تاخیر صدا را افزایش دهد زیرا این حالت‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی (اغلب اوقات) قدرت پردازش دستگاه شما را کاهش می‌دهند. برای اطمینان از اینکه حداقل تاخیر را تجربه می کنید، قبل از اتصال آن به هدفون بلوتوث، حالت صرفه جویی در انرژی را در دستگاه خود غیرفعال کنید.

فناوری بلوتوث با سرعت زیادی در حال پیشرفت است. ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که اکثر سازندگان گوشی‌های هوشمند جک 3.5 میلی‌متری هدفون را از دستگاه‌های خود حذف کرده‌اند، زیرا راه‌حل گوش دادن بسیار راحت‌تری را ارائه می‌دهند. با وجود همه پیشرفت‌ها، شایان ذکر است که تأخیر موضوعی است که نمی‌توان آن را به طور کامل حذف کرد - حداقل در حال حاضر.

کل فرآیند تبدیل داده های صوتی به سیگنال، ارسال و رمزگشایی همیشه وجود دارد و باعث نوعی تاخیر می شود. علاوه بر این، اکثر سازندگان لوازم جانبی صوتی اکنون مایلند هدفون‌های بی‌سیم واقعی را ارائه دهند که برای اطمینان از همگام بودن هدفون چپ و راست، تاخیر بیشتری دارند. در حال حاضر، راهی برای حذف کامل تاخیر صوتی بلوتوث وجود ندارد، اما راه‌های زیادی برای به حداقل رساندن آن وجود دارد (در بالا).

این به هیچ وجه نمی گوید که دستگاه های بلوتوث مفید نیستند. در حالی که ممکن است دستگاه‌های بلوتوث در مناطقی که کاملاً «0 تأخیر» مورد نیاز است، قابل تعویض نباشند، این فناوری همچنان استفاده از وسایل را به صورت روزانه بسیار راحت‌تر می‌کند. آیا فکر می‌کنید هدفون‌های بلوتوث با وجود تاخیر، ارزش بهتری نسبت به هدفون‌های سیمی دارند؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!


واکنش های پیام واتس اپ اکنون در دسترس است: آنها چیست و چگونه از آنها استفاده کنیم

1 خرداد 1401

واتس اپ محبوب ترین برنامه پیام رسانی فوری در سیاره زمین در حال حاضر است. میلیون ها و میلیاردها نفر از خدمات متا برای ارتباط با عزیزان خود استفاده می کنند. برخی حتی از واتس اپ برای مقاصد تجاری استفاده می کنند. علیرغم محبوبیت بسیار زیاد، واتس اپ فاقد بسیاری از ویژگی های دیگر برنامه های پیام رسانی فوری مانند تلگرام است.

یکی از قابلیت هایی که تلگرام (و حتی دی ام و مسنجر اینستاگرام خود متا) ارائه می دهد، امکان واکنش به یک پیام است. شما می توانید به سادگی روی یک پیام در این سیستم عامل های پیام فوری ضربه بزنید و نگه دارید و پیام ارسال شده توسط شخص دیگر را تأیید کنید. واتس اپ دوباره در اینجا بازی catch-up را انجام می دهد زیرا این شرکت اعلام کرده است که واکنش های ایموجی به همراه تعدادی ویژگی جدید دیگر اکنون در این پلتفرم در دسترس هستند.

پیام‌های واکنش‌ها برای اولین بار در آگوست 2021 مشاهده شد تا اینکه چند روز پیش شرکت آن را به طور رسمی اعلام کرد. این ویژگی، همانطور که قبلاً واضح است، به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از ایموجی به پیام WhatsApp واکنش نشان دهند. در حال حاضر، اگر مجبور هستید به یک پیام خاص با شست بالا یا صورتک پاسخ دهید، باید یک پاسخ را نقل قول کنید یا یک پیام جداگانه برای پاسخ ارسال کنید. این قابلیت جدید به کاربران این امکان را می دهد که بدون نقل قول به یک پیام واکنش نشان دهند.

این واکنش های ایموجی درست زیر پیام ظاهر می شوند. اگر فردی با یک ایموجی به پیام خاصی واکنش نشان دهد، آن ایموجی در زیر پیام با تعداد ایموجی در کنار آن ظاهر می شود.

 
"ما هیجان زده هستیم که به اشتراک بگذاریم که واکنش های شکلک اکنون در آخرین نسخه برنامه در دسترس هستند. واکنش ها سرگرم کننده، سریع هستند و اضافه بار را در گروه ها نیز کاهش می دهند. ما با افزودن طیف وسیع تری از عبارات به بهبود آنها ادامه خواهیم داد. آینده."
واتس‌اپ می‌گوید که پیام‌های واکنش‌ها باید در «حدود یک هفته» برای همه کاربران در دسترس باشد. بنابراین، اگر فوراً آنها را در برنامه خود مشاهده نکردید، نگران نباشید. این ویژگی قطعا در چند روز آینده به گوشی شما خواهد رسید. قبل از اینکه ادامه دهیم و توضیح دهیم که چگونه می توانید از واکنش پیام واتس اپ در اندروید و آیفون استفاده کنید، برخی از ویژگی های دیگر را که واتس اپ ارائه کرده است، همراه با واکنش های ایموجی بررسی کنید.

علاوه بر واکنش‌های پیام‌رسان، واتس‌اپ اعلام کرده است که قابلیت‌های جدیدی را که چند هفته پیش اعلام کرده بود، آغاز کرده است. ابتدا، این شرکت اعلام کرده است که محدودیت اعضای چت گروهی را از 256 نفر به 512 نفر افزایش داده است. اکنون می توانید تا 512 نفر را در یک چت گروهی اضافه کنید. این محدودیت افزایش‌یافته مطمئناً به افراد زیادی کمک می‌کند و زمانی که ویژگی Communities فعال می‌شود، مفید خواهد بود.

واتس اپ همچنین اعلام کرده است که از این پس می توانید فایل هایی تا حجم 2 گیگابایت را از طریق پلت فرم پیام رسانی فوری ارسال کنید. تا به حال، شما می‌توانید فایل‌هایی با حجم حداکثر ۱۰۰ مگابایت را در واتس‌اپ ارسال کنید، اما با قابلیت جدید موجود، می‌توانید فایل‌هایی به حجم ۲ گیگابایت ارسال کنید. واتس‌اپ می‌گوید افزایش محدودیت اندازه فایل برای همکاری بین مشاغل کوچک و گروه‌های مدرسه مفید خواهد بود. این برنامه همچنین هنگام آپلود یا دانلود یک فایل یک شمارنده زمان نمایش می دهد تا به شما اطلاع دهد که انتقال شما چقدر طول می کشد.

قبل از اینکه توضیح دهیم چگونه می توانید واکنش های ایموجی را در واتس اپ ارسال کنید، چند نکته وجود دارد که باید بدانید. اول از همه، در حال حاضر تنها 6 واکنش ایموجی در دسترس است.


هر آنچه باید در مورد Sony Xperia 1 IV جدید بدانید

1 خرداد 1401

سونی امروز بالاخره از جدیدترین گوشی هوشمند پرچمدار خود با نام Sony Xperia 1 IV رونمایی کرد. دستگاه پریمیوم جدید بسته‌های زیادی دارد و قابلیت‌های دوربین را بهبود می‌بخشد، و برخی از ویژگی‌های Pro را از گوشی‌های هوشمند Sony Xperia Pro و Pro-i به عاریت گرفته است.

Xperia 1 IV جدید با ظاهری مشابه با Xperia 1 III قبلی عرضه می‌شود . همچنان همان صفحه نمایش 6.5 اینچی OLED 120 هرتزی 4K را دارد و به جدیدترین چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز شده است. این گوشی دارای 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی پایه است و دوربین نیز برای پشتیبانی از ویژگی های جدید Pro، چند پیشرفت قابل توجه و خوشایند دریافت کرده است. علاقه مندان به صدا نیز از شنیدن این که جک 3.5 میلی متری هدفون هنوز در دسترس است، خوشحال خواهند شد.

Sony Xperia 1 IV: قیمت و در دسترس بودن
Sony Xperia 1 IV دستگاه گران قیمتی است و شما را به عقب برمی‌گرداند - آماده شوکه شدن - 1599.99 دلار در ایالات متحده، 1299 پوند در بریتانیا و 1399 یورو در اروپا. مشخص نیست که آیا ایالات متحده نوع ارزان‌تر حافظه ۲۵۶ گیگابایتی را دریافت خواهد کرد یا خیر. این یکی از گران ترین دستگاه های امروزی است و 100 یورو بیشتر از Sony Xperia 1 III سال گذشته قیمت دارد. این گوشی ارزان‌تر از Sony Xperia Pro-I است، اما قیمت آن به طور قابل‌توجهی بیشتر از سایر دستگاه‌های رقابتی در محدوده آن است.

Sony Xperia 1 IV (با تلفظ Mark 4) در سه گزینه رنگی شامل مشکی، سفید و بنفش در دسترس خواهد بود. برخی از رنگ‌ها ممکن است مختص چند خرده‌فروش باشد، و برخی از گزینه‌های رنگی بسته به جایی که قصد خرید دارید، به نظر نمی‌رسد در برخی از فروشگاه‌ها موجود باشند.

Sony Xperia 1 IV: مشخصات
Sony Xperia 1 IV: مشخصات

سیستم عامل
اندروید 12
نمایش دادن
6.5 اینچ، 21:9، 1644x3840 (643 ppi)، OLED، 120 هرتز
چیپست
Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1
حافظه
12 گیگابایت
ذخیره سازی
حافظه 256/512 گیگابایتی UFS
فضای ذخیره سازی قابل ارتقا
بله، microSDXC تا 1 ترابایت
دوربین اصلی
12 مگاپیکسل، ƒ/1.7، 24 میلی متر، 1.8μ، 1/1.7 اینچ
دوربین تله فوتو
12 مگاپیکسل، ƒ/2.3-ƒ/2.8، 85mm-125mm، 1/3.5 اینچ زوم اپتیکال 3.5-5x
دوربین فوق عریض
12 مگاپیکسل، ƒ/2.2، 16 میلی متر، 1/2.5 اینچ
دوربین جلو
12 مگاپیکسل، ƒ/2.0، 24 میلی متر، 1/2.9 اینچ
امنیت
اثر انگشت خوان در کنار
قابلیت اتصال
5G (mmWave فقط ایالات متحده است)، Wi-Fi a/b/g/n/ac/6e، بلوتوث 5.2، NFC
پورت ها
USB-C 3.2، جک 3.5 میلی متری هدفون
سمعی
بلندگوهای استریو، LDAC
باتری
5000 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع سیمی 30 وات، شارژ بی سیم، شارژ بی سیم معکوس
مقاومت آب
IP68
مواد
گوریلا گلس ویکتوس (جلو/پشت)، فریم آلومینیومی
ابعاد
6.50 x 2.80 x 0.32 اینچ (165 x 71 x 8.2 میلی‌متر)
وزن
6.53 اونس (185 گرم)
رنگ ها
سیاه، سفید، بنفش
تاریخ انتشار
11 مه 2022
طرح
طراحی Sony Xperia 1 IV نسبت به Xperia 1 III تغییر زیادی نکرده است. ابعاد مشابه Xperia 1 III در 165 x 71 x 8.2 میلی متر است. دارای همان پنل پشت شیشه ای مات است. هر دو پنل جلو و پشت با گوریلا گلس ویکتوس پوشانده شده اند و فریم آن از آلومینیوم ساخته شده است.

چیدمان دوربین، فلاش LED، گوشی، بلندگو و حتی جک 3.5 میلی‌متری هدفون در همان مکان پرچم‌دار سال گذشته سونی قرار گرفته‌اند. قابل توجه ترین تفاوت در قسمت پهلو است که کمی صاف تر به نظر می رسد.

نمایش دادن
Xperia 1 Mark 4 دارای یک پنل 6.5 اینچی OLED است. این یک پنل 4K با وضوح 1644 x 3840، نسبت تصویر 21:9 و 643 ppi (پیکسل در هر اینچ) است. مانند سال های گذشته، سونی یکی از معدود OEM هایی است که دستگاه های خود را به چنین پنل مجهز می کند، هرچند شایان ذکر است که رزولوشن پیش فرض در اکثر مواقع در حالی که از دستگاه برای حفظ باتری استفاده می کند، 1096×2560 است.

دوربین
تنظیمات دوربین در Sony Xperia 1 IV شبیه به Xperia 1 III است، اما سنسور تله فوتو ارتقاء قابل توجهی دریافت کرد و نرم افزار نیز چندین به روز رسانی را برای بهبود تجربه دوربین و رقابت با دستگاه های دیگر دریافت کرد، اگرچه تمرکز عمدتا در عکاسان و فیلمبرداران

سه دوربین در پشت وجود دارد. همه آنها سنسورهای 12 مگاپیکسلی هستند. دوربین اصلی یک سنسور 1/1.7 اینچی با OIS (تثبیت کننده اپتیکال تصویر) و 24 میلی متر است. سنسور فوق عریض دارای سنسور 1/2.5 اینچی با لنز 16 میلی متری و فوکوس خودکار است. سنسور تله فوتو دارای سنسور 1/3.5 اینچی است و در کمال تعجب، OIS و فوکوس خودکار را نیز در خود جای داده است. دوربین تله فوتو دارای برد 85-125 میلی متر است و زوم اپتیکال 3.5-5 برابری را ارائه می دهد.

دکمه شاتر هنوز اینجاست و در سمت راست (در حالت افقی) قرار دارد و دارای دو مرحله است که به شما امکان می دهد عکس ها و ویدیوها را فوکوس کنید و ضبط کنید. تنظیمات دوربین پشتی نیز می تواند با کیفیت 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه ضبط کند و تمام ویژگی های سونی را دارد که انتظار دارید روی گرفتن تصاویر و فیلم های بهتر تمرکز کنند.

ظرفیت باتری در Sony Xperia 1 IV بسیار اندکی تغییر کرده است و دستگاه جدید اکنون ظرفیت بزرگ‌تری 5000 میلی‌آمپر ساعتی دارد، در مقایسه با 4500 میلی‌آمپر ساعت در Xperia 1 III قبلی. در تئوری، چیپست جدید کوالکام و باتری بزرگتر باید عمر باتری بهتری را ارائه دهند، اما ما باید آزمایشات خود را برای تأیید آن انجام دهیم. شارژ بی‌سیم سریع و شارژ بی‌سیم معکوس همچنان پشتیبانی می‌شوند و اینجا باقی می‌مانند.

Xperia 1 IV از شارژ سریع سیمی 30 واتی پشتیبانی می‌کند و سونی قول داده است که می‌تواند تنها در 30 دقیقه از شارژ به 50 درصد برسد. سونی همچنین دیگر شارژر را در داخل جعبه قرار نخواهد داد زیرا این شرکت در تلاش است تا با ابتکار سبز خود "جاده صفر" آلایندگی آن را کاهش دهد. در نتیجه این تغییر، جعبه به میزان قابل توجهی کوچک‌تر خواهد شد و اگر مشتریان بخواهند از سرعت شارژ سریع‌تر بهره ببرند، باید برای خرید شارژر سریع هزینه بیشتری بپردازند.

آیا برای ویژگی های تلگرام حق بیمه پرداخت می کنید یا به آنها می گویید بروند .

1 خرداد 1401

تلگرام یکی از محبوب ترین برنامه های پیام رسانی فوری است. این اپلیکیشن پیام رسانی سال گذشته زمانی که واتس اپ سیاست حفظ حریم خصوصی جدید خود را اجرا کرد ، بسیار محبوب شد. این شرکت همچنین نزدیک به 70 میلیون کاربر جدید در یک روز به دست آورد که فیس بوک و واتس اپ سال گذشته بیش از 6 ساعت از کار افتادند. جدای از این موارد، یکی از دلایلی که تلگرام در مقایسه با سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، مشترکین بیشتری را به دست آورده است، این است که اپلیکیشنی با قابلیت‌های فراوان است.

این پلتفرم در ابتدا توسط پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام تامین مالی شد، اما از آن زمان به لطف سرمایه گذاری های گروه هایی مانند Mubadala، ابوظبی کاتالیست پارتنرز، بیش از یک میلیارد دلار جمع آوری شده است. همانطور که تلگرام کاربران بیشتری را اضافه می کند، اکنون به دنبال راه هایی برای کسب درآمد از این پلتفرم است. درحالی‌که دوروف از نمایش تبلیغات در چت‌ها خودداری می‌کند، شرکت آزمایش «پیام‌های حمایت‌شده» را در سال 2020 آغاز کرد.

پیام های حمایت شده بخشی از پلتفرم تبلیغاتی تلگرام است که اخیرا راه اندازی شده است . این شرکت می گوید، پیام های حمایت شده در کانال های عمومی با بیش از 1000 مشترک نشان داده می شود. این پیام‌های تبلیغاتی دارای محدودیت 160 کاراکتری هستند و مربوط به موضوع کانالی هستند که در آن نشان داده می‌شوند.

اکنون، با توجه به ویژگی جدیدی که در جدیدترین برنامه تلگرام برای iOS یافت شده است، به نظر می رسد که این شرکت (اساسا) به دنبال راه های دیگری برای درآمدزایی است. مشابه دیسکورد، تلگرام نیز به زودی می تواند از کاربران بخواهد برای باز کردن قفل ویژگی های اضافی مبلغی را پرداخت کنند. این ویژگی در آخرین نسخه بتای iOS (8.7.2) تلگرام مشاهده شده است و به درستی "Telegram Premium" نامیده می شود.

در حال حاضر مشخص نیست که این ویژگی چقدر هزینه خواهد داشت، اما گزارش ها حاکی از آن است که می تواند به زودی به نسخه پایدار اضافه شود. به لطف ویدیویی که در گروه بتا تلگرام منتشر شد (تصاویر ضمیمه شده در بالا)، برخی از ویژگی های اشتراک تلگرام پریمیوم قبلاً لو رفته است. یکی از ویژگی‌هایی که ویدیوی لو رفته نشان می‌دهد این است که کاربران Premium تلگرام می‌توانند واکنش‌ها و استیکرهای ایموجی انحصاری را ارسال و دریافت کنند.

واکنش های انحصاری مشابه واکنش های ایموجی های بزرگی است که تلگرام اخیراً معرفی کرده است. آنها شامل یک شکلک قلب بزرگ، یک شکلک دلقک جدید، یک واکنش جدید "غافلگیرانه" و موارد دیگر هستند. به طور عجیبی، به نظر می رسد که حتی گیرنده پیام برای دیدن ایموجی ها، واکنش ها و استیکرهای انحصاری به تلگرام پریمیوم نیاز دارد. اگر غیر مشترک ایموجی یا استیکر تلگرام Premium دریافت کند، از او خواسته می شود که در این ویژگی مشترک شود.

One Redditor همچنین توانست به تلگرام Premium در نسخه بتا برنامه maغیر مجاز می باشد دسترسی پیدا کند. آنها ادعا می کنند که علاوه بر ایموجی های انحصاری، Telegram Premium همچنین دارای یک سازنده آواتار ویژه (نشان داده شده در بالا) خواهد بود. سازنده آواتار جدید به کاربران Premium اجازه می‌دهد تا شیب‌های ساده یا طرح‌دار را با ایموجی یا برچسب مورد علاقه خود ترکیب کنند. با این حال، در حال حاضر چیزی تایید نشده است.

در حالی که ما هنوز مطمئن نیستیم که آیا تلگرام اشتراک Premium را راه اندازی خواهد کرد یا خیر، ویژگی فاش شده یک سوال مهم را ایجاد می کند: آیا حرکت به سمت مدل فریمیوم برای تلگرام درآمدزایی خواهد کرد؟ یا این فقط یک تلاش ناموفق دیگر خواهد بود؟

تاریخ به ما نشان داده است که افزودن یک ویژگی Premium (پرداخت شده) به یک برنامه چت (در صورت اجرای صحیح) می تواند منجر به درآمدزایی برای یک شرکت شود. Discord دارای ویژگی مشابهی به نام Nitro است که در آن کاربر خود را به صورت دوره ای (ماهانه یا سالانه) برای دسترسی به برخی ویژگی ها، مانند اشتراک گذاری صفحه نمایش HD، آپلود با کیفیت بالا و موارد دیگر هزینه می کند. برخی گزارش ها ادعا می کنند که Discord در سال 2020 بیش از 1 میلیون کاربر پولی داشته و تنها در آن سال 130 میلیون دلار درآمد داشته است. اگرچه Nitro چیزی نیست که کاربران برای استفاده از این سرویس به آن نیاز داشته باشند، اما در بین کاربران Discord بسیار محبوب بوده و همچنان برای شرکت سودآور است.

مسیر دیگری که تلگرام می تواند طی کند این است که این برنامه را به یک «برنامه فوق العاده» شبیه WeChat تبدیل کند. برای کسانی که نمی دانند، وی چت چیزهای بیشتری از یک پلتفرم پیام رسانی را ارائه می دهد. کاربران WeChat می‌توانند از طریق برنامه پرداخت کنند، بازی کنند، خرید کنند و کارهای بیشتری انجام دهند. این رویکرد به خوبی برای این شرکت کار کرده است و این اپلیکیشن در سال گذشته نزدیک به 52.5 میلیارد دلار درآمد داشته است. تلگرام قبلاً در حوزه‌های مختلفی مانند پخش زنده، ارزهای دیجیتال و موارد دیگر که می‌تواند برای این شرکت درآمد داشته باشد، نفوذ کرده است.

همه ما می دانیم که متقاعد کردن کاربران برای پرداخت هزینه برای یک ویژگی سخت است، به خصوص زمانی که صدها (اگر نه هزاران) برنامه مشابه در حال حاضر در دسترس هستند. با این حال، با بیش از 500 میلیون نفر که به طور فعال از تلگرام استفاده می‌کنند، دوروف تنها به مقدار کمی از مشتریان پولی نیاز دارد تا به حد تعادل برسد. اما آیا او می تواند به آن دست یابد؟ آیا در صورتی که این شرکت تصمیم به راه اندازی تلگرام داشته باشد، مشترک می شوید؟ قیمتی که حاضرید برای این ویژگی بپردازید چقدر خواهد بود؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!

خطا ...
آدرس ایمیل وارد شده نامعتبر است.
متوجه شدم